Danfoss RA

“Storytelling is to Leadership what an MBA is to Management,” says Kjeld Stærk, President of Danfoss Refrigeration & Air Conditioning Division.

 By helping us develop our own story and training us in workshops, Lena Bjørn from Dacapo helped us understand a complex scenario not only intellectually but also emotionally. This enhances our understanding as well as our ability to communicate to our employees in a way that influences their attitude and creates ownership and passion”.
Kjeld Stærk Marts 2008

I Danfoss Refrigeration & Air Conditioning Division ville man gerne lave en kvalitetskampagne, som var lidt anderledes, og man havde besluttet at forsøge sig med historiefortælling. Jeg lavede i tæt samarbejde med divisionens kommunikationsfolk en fiktiv historie om hvor det er, det går galt med kvaliteten. Den fik navnet ”24 hours and 7 minutes”

Vi holdt derefter en 12 timers workshop hvor afdelingens kvalitetschefer samt kommunikationsfolk blev trænet i at fortælle historien til videre brug ud i afdelingerne.

Jeg blev et par måneder senere inviteret til at fortælle historien på Leaders Forum i Østrig.

Hesteskosømmet – en fortælling om kvalitet, eller mangel på samme.