Med historier kan du motivere, engagere og skabe forståelse.
Er du leder, TR, underviser eller har du på anden måde en formidlingsopgave, er det en god ide at bruge historier i din kommunikation.
Hvorfor?
Storytelling er emotionel kommunikation.
Hvis du vil motivere mennesker, skabe følgeskab, eller påvirke adfærd, så er det ikke nok at fodre folk med facts; du må engagere menneskers følelser, og nøglen til følelserne er historier og ikke facts. Med en historie rammer du både følelse og intellekt. Det er grunden til at en historie huskes længe efter, at alle power pointene er glemt.
Leder
Som leder i en virksomhed skal du kunne formidle virksomhedens vision og strategi til dine medarbejdere – og ikke bare som punkter i en power point!
Storytelling er et uovertruffet redskab, når det drejer sig om at skabe forståelse , motivation og engagement
Medarbejdere
Medarbejdere er værdifulde ambassadører for arbejdspladsen, og det det vigtigt, hvilke historier de fortæller, både internt og eksternt.
Det har man forstået mange steder, f.eks. i Odense Kommune hvor man har uddannet et fortællerkorps for at understøtte de forandringer forvaltningen står i
Arbejdsmiljø
Arbejdsmiljø – det er et område, hvor der er rigtig mange historie rude at gå. Man kan ikke styre historiefortællingen på en arbejdsplads –men man kan vælge at kaste sig ind i fortællingerne med de historier, som styrker og understøtter et godt arbejdsmiljøet.
Det kan jeg hjælpe jer med.
Individuel Storycoaching
Jeg kan hjælpe dig med at finde frem til relevante historier, at skære historierne til så de bliver spændstige og lyttervenlige.
Har du et oplæg – et foredrag, du gerne vil gøre mere levende, mere varieret kan jeg hjælpe dig med at strukturere og lægge nogle små historier ind undervejs